VIKTIG INFORMATION, JULSTÄNGT VECKA v52. STÄNGT VECKA v27 PGA INVENTERING. SOMMARSTÄNGDA VECKOR v29,v30,v31,v32:
Leveranser sker ej under följande helstängda veckor v27, v29, v30, v31, v32, v52.
Vecka 27 har vi stängt pga inventeringsvecka och följande är semesterstängt hela vecka nr 29, vecka nr 30, vecka 31 och vecka nr 32, leverans av beställda varor och/eller övriga tjänster tex utskick av vattenanalysrapporter sker ej från oss under dessa sommarstängda veckor, beställningar som kommit in under dessa veckor försöker vi leverera från oss i tur ordning med start i vecka 33 (dvs från den 12/8) och det samma gäller även för utskick av vattenanalysrapporter.
VI HAR SOM SAGT JULSTÄNGT HELA VECKA v52 OCH PÅ DENNA VECKA BEHANDLAS INGA ORDRAR/LEVERANSER EJ HELLER ANDRA TJÄNSTER.
Priser
Samtliga priser i vår e-handel är angivna (SEK) svenska kronor inklusive moms och inkluderar leverans till din angivna adress inom Sveriges fastland, transportsätt väljs utifrån vad vi anser är smidigast för er och oss.
Kvittot på ditt köp medföljer i varuleveransen.
Betalning/Betalningsmetoder.
Ni handlar och betalar tryggt och säkert i vår e-handel. Vi erbjuder flera olika betalsätt som antingen fås genom vår Checkout eller som betalmetoder för e-handel på en ansluten handlares webbplats:
Faktura – betala senare. (Endast för privatperson. Max gräns 50.000 kr inklusive moms).
Kortbetalning – Vi erbjuder kortbetalningar med världens mest populära kontokort och kreditkort. (Ingen övre gräns för köp beloppet)
Swish – betala ditt köp genom Swishöverföring i mobilen. (Max beloppet som kan handlas med detta betalsätt regleras av kunden via sin bank)
Kredit – delbetala via kontokredit. (Endast för privatperson. Konsumenten betalar i sin takt, men som minst 1/20 per månad. Max gräns 50.000 kr inklusive moms. Max 20 delbetalningar).
Direktbetalning – Med direktbetalning kan du snabbt slutföra dina köp via din internetbank. (Ingen övre gräns för köp beloppet)
Övriga betalsätt utanför vår e-handel kan erbjudas andra betalsätt för privatperson så som, postförskott för postpaket eller förskottsbetalning (Ingen övre gräns för köp beloppet) via vårt bankgiro 5653-3433. Vid förskottsbetalning noterar ni varans artikelnummer samt ert namn & adress på inbetalningen, får ni inte plats med information lägger ni ett separat mail till oss efter betalning, ni mailar då till info@europevattenrening.se.
Redigering av kund profil hos Payex för kreditkontroll, kan ändras av er som kund genom att med mobilt bank id logga in på direktlänken https://app.swedbankpay.com/login (eller startsidan swedbankpay.se ) och där på er portal ändra användare profil. kund support för privatperson som önskar hjälp med ändring av profil på hemsidan ringer 0771-441000 .
Faktura (2019-10-01)
När du väljer att betala med Faktura betalar du först efter att din vara skickats och du slipper uppge dina kort- eller bankuppgifter. Smidigt och säkert.
- Din faktura skickas till din e-postadress eller din folkbokföringsadress
- Kredittid alltid minst 14 dagar *
- Fakturan skickas först då din vara skickats
- Du behöver inte lämna ut dina kreditkortsuppgifter
- Du har full koll på dina fakturor i vår efterköpsportal
- Möjlighet till en flexibel delbetalning av din Faktura genom att göra om din faktura till Kredit delbetalning**
* Handlaren du köpt din vara av kan, när det så särskilt anges i kassan, erbjuda en kredittid på 30 dagar från fakturadatum.
Betalningsvillkor
Kredittiden beräknas från fakturadatum och är normalt 14 dagar. Vid utebliven betalning tillkommer en kostnad för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m. eller motsvarande lag som ersätter denna, f.n. 60 kronor samt dröjsmålsränta om 19% plus gällande referensränta, dock lägst 20%. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader tillkommer. Swedbank Pay är en del av PayEx Sverige AB. När du väljer Faktura övertar PayEx Sverige AB rätten att få betalt och din betalning av fakturan ska därmed gå till PayEx Sverige AB.
Kreditprövning och inhämtning av adressuppgifter
När du genomför ett köp genomförs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning görs. Som ett helägt dotterbolag till Swedbank inhämtar vi, i förekommande fall och då sådan information finns tillgänglig, kredit- och betalningsinformation om dig från Swedbank. Kreditupplysning kan även inhämtas från externa affärs- och kreditinformationsföretag så som t.ex. UC. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post eller e-post, enligt din preferens. Information om dina adressuppgifter inhämtas från Statens personadressregister, SPAR.
**Välj att delbetala din Faktura genom Kredit
Vill du delbetala ditt inköp som du fått som Faktura? Swedbank Pay erbjuder dig möjlighet att på ett enkelt sätt delbetala ditt inköp genom Kredit. Under förutsättning att du blir godkänd vid kreditprövning får du ett avtal om kontokredit med PayEx Sverige AB, 556735–5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. När du öppnar kontokrediten fastställs en övre kreditgräns som motsvarar ditt första inköp. Efter hand som du betalar din tidigare skuld kan du lägga till nya inköp upp till den övre kreditgränsen. Kreditgränsen kan höjas efter särskild överenskommelse och ny kreditprövning
Alla dina inköp som du väljer att delbetala samlas på ett konto som aviseras månadsvis. Lägsta belopp att betala per månad är för närvarande 1/20 av utnyttjad kredit, dock lägst 100 kronor. Du ska också betala ränta på obetald kredit med gällande referensränta + 17,45% per år, dock lägst 18,00 % per år och aviavgift med för närvarande 29 kronor per avi.
Exempel effektiv ränta: Om ett kreditbelopp på 10 000 kronor avbetalas på 12 månader, där räntan är 18,00% per år på utestående kreditbelopp och aviavgiften 29 kronor per avi, blir den effektiva räntan 26,88 %.
Om du väljer att omvandla din Faktura till delbetalning genom Kredit gäller följande allmänna villkor.
Här hittar du även Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation för Kredit.
Personuppgiftshantering
Du ska alltid känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till Swedbank Pay. Vi gör allt vi kan för att skydda dem, förhindra att obehöriga kan komma åt dem, kontrollera att de är korrekta, att de enbart behandlas för det ändamål som uppgifterna har samlats in, och rensas när de inte längre behöver sparas med hänsyn till ändamålet, av säkerhetsskäl eller enligt annan lag. Dina personuppgifter behandlas bl.a. i syfte att leverera den betalmetod du valt, utföra kundanalyser, kommunicera med dig via marknadsföring eller undersökningar, utföra kreditkontroller och identifikationskontroller samt för att uppfylla lagkrav som t.ex. att arbeta för att motverka bedrägerier eller penningtvätt och finansiering av terrorism. Klicka här för att läsa mer om hur Swedbank Pay hanterar personuppgifter.
Kontakt
Du är alltid välkommen att kontakta PayEx via några av de kontaktvägar som erbjuds på vår hemsida https://swedbankpay.se.
Kontaktuppgifter för PayEx-koncernens bolag finns tillgängliga på PayEx webbplats på https://payex.se/om-payex/foretagsinformation/
Klagomål
För oss på Swedbank Pay är det väldigt viktigt att du som kund är nöjd med vårt bemötande och med våra tjänster. Är du missnöjd med något vill vi därför gärna veta varför.
Gäller dina synpunkter ett specifikt ärende eller fordran kontaktar du vår kundservice. Kontaktuppgifter till kundservice hittar du på alla våra försändelser eller via https://swedbankpay.se.
Är du inte nöjd med svaret från kundservice eller om du har synpunkter eller klagomål på hur vi sköter vår verksamhet är du välkommen att mejla till oss. Du når oss via complaint@payex.com. Du kommer då att få ditt ärende utrett av en klagomålssamordnare. Alla klagomål hanteras enligt vår klagomålspolicy vilket innebär att du ska få snabb och saklig återkoppling.
I det fall som du inte kommer överens med oss kan du även vända dig till konsumentvägledare i din kommun eller till Konsumenternas Bank- och finansbyrå (www.konsumenternas.se) för rådgivning. Vill du få tvist prövad så kan du också vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) eller till domstol (www.domstol.se). Vår tillsynsmyndighet Finansinspektionen nås på adress Box 78821, 103 97 Stockholm (www.fi.se).
Kredit (2019-10-01)
När du väljer att delbetala med delbetalningstjänsten Kredit betalar du först efter att du fått din beställning och du slipper uppge dina kort- eller bankuppgifter. Smidigt och säkert.
- Betala från 100 kr per månad
- Alla dina köp samlas på en kontokredit och på en faktura
- Handla nu, betala senare
- Du behöver inte lämna ut dina kreditkortsuppgifter
- Du har full koll på dina köp i vår efterköpsportal
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Så här fungerar det
Swedbank Pay erbjuder dig en möjlighet att på ett flexibelt sätt delbetala ditt inköp genom tjänsten Kredit. Under förutsättning att du blir godkänd vid kreditprövning får du ett avtal om kontokredit med Swedbank Pay en del av PayEx Sverige AB, 556735–5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. När du öppnar kontokrediten fastställs en övre kreditgräns som motsvarar ditt första inköp. Efter hand som du betalar din tidigare skuld kan du lägga till nya inköp upp till den övre kreditgränsen. Kreditgränsen kan höjas efter särskild överenskommelse och ny kreditprövning.
Betalningsvillkor
Alla dina inköp som du väljer att delbetala samlas på ett konto som aviseras månadsvis. Lägsta belopp att betala per månad är för närvarande 1/20 av utnyttjad kredit, dock lägst 100 kronor. Du ska också betala ränta på obetald kredit med gällande referensränta + 17,45% per år, dock lägst 18,00% per år och aviavgift med för närvarande 29 kronor per avi.
Exempel effektiv ränta: Om ett kreditbelopp på 10 000 kronor avbetalas på 12 månader, där räntan är 18,00% per år på utestående kreditbelopp och aviavgiften 29 kronor per avi, blir den effektiva räntan 26,88 %.
För Kredit gäller följande villkor.
Här hittar du även Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Kreditprövning och inhämtning av adressuppgifter
När du genomför ett köp görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning inhämtas. Som helägt dotterbolag till Swedbank inhämtar vi, i förekommande fall och då sådan information finns tillgänglig, kredit- och betalningsinformation om dig från Swedbank. Kreditupplysning kan även inhämtas från externa affärs- och kreditinformationsföretag så som t.ex. UC. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post eller e-post, enligt din preferens.
Information om dina adressuppgifter inhämtas från Statens personadressregister, SPAR.
Personuppgiftshantering
Du ska alltid känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi gör allt vi kan för att skydda dem, förhindra att obehöriga kan komma åt dem, tillse att de är korrekta, bara behandlas för de ändamål för vilka uppgifterna har samlats in och rensas när de inte längre behöver bevaras med hänsyn till ändamålet, av säkerhetsskäl eller enligt annan lag. Dina personuppgifter behandlas bl.a. i syfte att leverera den tjänst du avtalat med oss om, utföra kundanalyser, kommunicera med dig via marknadsföring eller undersökningar, utföra kreditkontroller och identifikationskontroller samt för att arbeta för att motverka bedrägerier eller penningtvätt och finansiering av terrorism. Klicka här för att läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter.
Kontakt
Du är alltid välkommen att kontakta oss via några av de kontaktvägar som erbjuds på vår hemsida https://swedbankpay.se.
Kontaktuppgifter för PayEx-koncernens bolag finns tillgängliga på PayEx webbplats på
Klagomål
För oss på är det väldigt viktigt att du som kund är nöjd med vårt bemötande och med våra tjänster. Är du missnöjd med något vill vi därför gärna veta varför.
Gäller dina synpunkter ett specifikt ärende eller fordran så kontaktar du med fördel vår kundservice. Kontaktuppgifter till kundservice hittar du på alla våra försändelser eller via https://swedbankpay.se.
Är du inte nöjd med svaret från kundservice eller om du har synpunkter eller klagomål på hur vi sköter vår verksamhet är du välkommen att mejla till oss. Du når oss via complaint@payex.com. Du kommer då att få ditt ärende utrett av en klagomålssamordnare. Alla klagomål hanteras enligt vår klagomålspolicy vilket innebär att du ska få snabb och saklig återkoppling. I det fall du inte kommer överens med oss kan du även vända dig till konsumentvägledare i din kommun eller till Konsumenternas Bank- och finansbyrå (www.konsumenternas.se) för rådgivning. Vill du få tvist prövad kan du även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) eller till domstol (www.domstol.se). Vår tillsynsmyndighet Finansinspektionen nås på adress Box 78821, 103 97 Stockholm (www.fi.se).
Behandling av personuppgifter för Swedbank Pay Checkout och E-handel: https://www.swedbankpay.se/villkor/behandling-av-personuppgifter
Garanti (från Europe Vattenrening AB)
Renings- och Återköps garanti 2 år samt 2 år materialgaranti ingår med vår radonavskiljare typ RADONOUT, och gäller under förutsättning att förbrukning motsvarar det som produkten är tillämpad för och att vattenkvalitet in till radonavskiljaren uppfyller följande gränsvärden Partiklar/sand= Ingen, Turbiditet mindre än 3 FNU, Fe mindre än 0.5mg/L, Mn mindre än 0.3mg/L, Dh mindre än 8, pH över 7.0, COD-MN mindre än 8mg/L, Klorid mindre än 100mg/L, Natrium mindre än 100mg/L, TDS mindre än 200mg/L. Vid behov av förfiltrering av råvattnet, handlas sådan reningsutrustning av Europe Vattenrening AB. Har ni filter av annat filterfabrikat före Radonout gäller ej materialgaranti för denna produkt, ni får då vända er till er hemförsäkring.
Vi lämnar ingen garanti på lervatten, varken funktion eller reningsgaranti!
Våra produkter av syrafast rostfritt materialklassning 2343/2348 gäller materialgaranti för kloridhalt < 450mg/L, Konduktivitet < 850uS/cm, Total salthalt TDS < 650mg/L.
För övriga produkter kan Renings -& Återköps garanti och eventuell förlängd materialgaranti endast beviljas i skriftlig offert före köp, grundad på analysvärden, förbrukning m.m. Därför alltid rekommenderat att ni begär in offert från oss före köp. Vår E-handel är främst riktad för er som vet exakt vad ni behöver, exempel vattenprover, trycktankar etc.
Vi lämnar 2 års materialgaranti på produkt. För övrigt tillämpar vi konsumentköplagen. Läs mer på konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se
Vi ansvarar inte för skador på annan egendom än den levererade produkten. Se även garanti text som medföljer i leveransen för respektive produkt.
I reklamationsärenden via telefon förbehåller vi oss rätten att spela in telefonsamtalet, och gäller för produkter som vi saluför även vid annat betalsätt utanför E-handeln.
Leveranssätt:
Alla beställningar skickas med Postnord och aviseras via sms och/eller mail vid leverans. Vanliga leveranssätt som används är Varubrev, -& Paket (spårbart) samt större varor skickas på pall (spårbart) med leverans till den av er angiven leveransadress. Vi förbehåller oss rätten att samfrakta era ordrar om ni gjort flera separata köp (till samma leverans adress).
Som standard skickas leverans mot kvittens och innebär att mottagare ska kunna legitimera sig och signera mottagandet av beställda varan.
Undantagsfall gäller om köpare valt tillvalet leverans utan kvittens och transportsättet möjliggör så sker leverans av försändelsen istället utan kvittens, mottagaren behöver då ej finnas på plats när beställda varan avlämnas på leveransadressen,
om mottagare ändå är på plats har transportör rätt att få varan signerad/kvitterad. Leverans utan kvittens innebär att köparen godkänner att säljaren Europe Vattenrening AB (organisations nr 556386-0013) och transportföretaget friskriver sig från allt ansvar gällande godset i samband med leverans.
Leveranstid
Varorna lämnar vårt lager normalt inom 1-5 arbetsdagar efter inkommen beställning, undantagsfall Radonout-100/240 leverans inom ca 1 vecka och Clearwater RO/Radonout-RO med leverans inom ca 6-10 veckor. Vid tillfällig slutförsäljning av vara sker leverans så snart den åter finns på lager. Leveranser sker ej i vecka v27 (vecka v27 är inventeringsvecka) och ej sommarstängda veckorna vecka v29, vecka v30, vecka v31 och vecka v32, leverans av beställda varor och tjänster tex utskick av vattenanalysrapporter sker heller ej från oss under dessa sommarstängda veckor, beställningar som kommit in under dessa veckor försöker vi leverera från oss i tur ordning med start i vecka v33.
Leveranser sker ej under mellandagarna och/eller andra julstängda dagar pga Jul ledighet (Julstängt hela vecka v52) och gäller således även för utskick av analyssvar osv., beställningar som inkommit dessa dagar sker när vi öppnar åter i Januari. Leveranser sker ej på helgdagar, klämdagar.
VIKTIGT! Leveranser skall vara mottagen inom 4 dagar från aviseringsdag. Retur av vara tillföljd av ej uthämtad/mottagen leverans kommer att debiteras mottagaren med tillkommen fraktkostnad, beroende på fraktsätt debiteras kostnad för ny transport till mottagare enligt följande, varubrev 80kr, rekommenderat brev/paket 200kr, hempaket 400kr, kvartspall 1400kr, halvpall 1875kr, helpall 2500kr, specialpall 2625kr. Den tillkommande frakten förskottsbetalas till Europe Vattenrening AB innan varan sänds åter till mottagaren!
Försening av leveransen
Leveransförsening orsakad av transportföretaget ger inte rätt till annullering av ordern. Det åligger mottagaren att spåra försenat gods. Eventuellt uppkomna följdkostnader p.g.a. försening kan inte åberopa oss.
Transportskador
Synliga skador på godset ska anmälas till transportföretaget direkt vid mottagandet. Dolda transportskador anmäls inom 7 dagar. Vi ansvarar inte för transportskador. Dessa skall åberopas hos transportföretaget. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.
Fel på leveransen, Fel levererad vara
Kontakta oss omgående om det finns något fel på leveransen.Vi kontrollerar varje försändelse och produkt innan vi skickar den till dig. Skulle ändå produkten vara skadad från fabrik (ej transportskada) eller att det inte rätt produkt du fått så mejla i första hand till info@europevattenrening.se och bifoga en bild samt ditt ordernummer så hjälper vi dig att åtgärda så du får en ny eller rätt vara utan extra kostnad, vi bekostar returfrakten av defekta varan.
Ångerrätt
Privatpersoner har generellt 14 dagars ångerrätt efter det att varan mottagits. Varan skall vara i oförändrat skick, obruten förpackning/emballage och oskadad. Kontakta oss före en eventuell retur. Ni ansvarar för att varan och dess originalförpackning och eventuell transport pall om varan var sänt på sådan kommer till oss i oskadat skick. Returfrakten bekostas av er. Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Returen sker med utleverans direkt till vår företagsadress Europe Vattenrening AB, Centralgatan 16, 365 42 Hovmantorp (vi hämtar ej ut gods på annat utlämningsställe). Vid godkänd retur återbetalar vi omgående ert inköpspris med avdrag för emballage och administrationskostnader, frakt (avdrag för fraktkostnad grundas på det valda transportsättet och görs med belopp enligt följande, varubrev 80kr, rekommenderat brev/paket 200kr, hempaket 400kr, kvartspall 1400kr, halvpall 1875kr, helpall 2500kr, specialpall 2625kr). Vid ej godkänd retur återsänds varan till er samt debiteras vår fraktkostnad (fraktkostnad grundas på leveranssätt enligt följande, varubrev 80kr, rekommenderat brev/paket 200kr, hempaket 400kr, kvartspall 1400kr, halvpall 1875kr, helpall 2500kr, specialpall 2625kr).
Ångerköp medför avdrag för fraktkostnad och emballage samt avdrag motsvarande 2.3% av det totala ordervärdet för att täcka administrativa avgifter inkluderad bankens transaktionsavgifter vid återbetalning till bankkonto kredit/bankkort kredit.
Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Kontakta oss via mail info@europevattenrening.se eller telefon 0478-10017, det går även bra att använda Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt att maila eller posta till oss, länk konsumentverkets ångerblankett klicka här. Om du utövar din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till oss. Undantagsfall specialtillverkad produkt beviljas ingen ångerrätt.
Reklamation
Reklamationsrätt täcker endast ursprungliga fel på varan, det vill säga fel som fanns på varan vid leverans. Europe Vattenrening AB ansvarar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris, vi ersätter ej heller eventuell kostnad för arbetstid/monteringskostnader etc.
Vi ansvarar inte för skador på annan egendom än den levererade produkten. Se även garanti text som medföljer i leveransen för respektive produkt.
I reklamationsärenden via telefon förbehåller vi oss rätten att spela in telefonsamtalet, och gäller för produkter som vi saluför även vid annat betalsätt utanför E-handeln. I första hand vänligen mejla till info@europevattenrening.se och bifoga en bild samt kopia av originalkvittot.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på vår hemsida.
GDPR
Personuppgifter & Sekretesspolicy.
GDPR (General Data Protection Regulation), är EU:s dataskyddsförordning som ersätter den svenska Personuppgiftslagen (PuL) och utformad för att stärka den enskildes rättigheter.
GDPR, innebär krav på hur vi som företag behandlar dina personuppgifter. Personuppgifter som Europe Vattenrening AB samlar in och/eller du vid köp lämnar till oss samt vid annan kontakt behandlas på ett säkert och respektfullt vis och enligt de lagar samt förordningar som gäller vid tidpunkten.
I vår databas lagrar vi de personuppgifter som används för att Europe Vattenrening AB ska kunna fullfölja sina åtagande gentemot dig. Användandet av personuppgifter berör tex grundandet av offert och frakter av dina varor med leverans avisering men även för att Europe Vattenrening AB ska kunna svara på dina förfrågningar och kunna bistå med fortsatt fri support av den av er inhandlade produkten, samt i viss mån för att kunna informera dig om nyheter, erbjudanden och uppdateringar så väl vid planerat nyköp och/eller till redan befintlig utrustning.
Personuppgifter lämnas endast vidare till tredje part som utför tjänster för Europe Vattenrening AB:s räkning tex en vvs-installatör/service firma som behöver komma i kontakt med dig efter ditt önskemål, Europe Vattenrening AB lagrar inga person nr för privatperson då vi använder oss av säkra betaltjänster tex Payex/Klarna gentemot dig. Personuppgifter som Europe Vattenrening AB lagrar används vid leverans av vara och som nödvändigt är enligt lag. Dock får personuppgifterna aldrig avsiktligt spridas eller föras vidare till annan part.
För mer information gällande GDPR och dess innebörd se följande länk: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen
reCAPTCHA (v3)
Denna webbplats har implementerat reCAPTCHA v3 som bekämpar skräppost och missbruk på webbplatsen. Användning av reCAPTCHA v3 omfattas av Googles sekretesspolicy och användarvillkor.